Isnin, 7 Mac 2011

terlambat......

Terlambat masa mungkin kita boleh menunggu pada masa yang akan datang akan tetapi jika terlambat kasih sayang pernah kita miliki,dan kita abaikan demi untuk memenuhi hati perasaan,gara gara cerita domba yang mana datang secara tiba tiba dan tak secara langsung,cerita cerita itu menjadi satu episod batu penghalang sebuah kebahagian yang telah dicipta sekian lama dalam menanti saat hari bahagia,aku berkata demikian setelah aku dengar kata luahan dari seorang sahabat yang amat kenali hati budinya sekian lama bukan setakat setahun tiga tapi bertahun tahun,dan aku amat menghormati akan pendirian sahabatku itu.Tapi pada insan yang kurang mengenali sudah pasti akan melemparkan sejutaan tanggapan seolah olah perkara perkara yang diungkapkan adalah benar belaka...amat kesian sekali...mengapa sedemikian rupa harus berlaku dalam perjalanan sahabat ku ini.Sehingga tiada nafas ruang untuk ia memberi kata sebenar.
Kerna setiap alasan nya demi untuk menepis kata hina cacian cuma dipandang sepi....
Nak ku tanya padamu...dimana ko berada waktu itu...sayang seribu kali sayang,ko tak sanggup untuk hadapi semua itu,ko juga seolah olah tertekan pada suasana sekeliling.
Tanpa ko tidak membandingkan mana kaca mana permata,itulah hakikat suci dalam debu.Utk pengetahuan ko,aku pada masa itu hampir berjaya memujuk hati perasaannya hampir jadi batu,aku puas kerana,aku dapat memujuk sejauh 60 persen....tapi ko pada masa itu masih dengan keegoan ko,malah ko melemparkan kata kata yang tak sepatutnya.
Ko tahu...sahabatku mahu kembali pada ko, setelah ajak ia kenangkan saat manis saat bahagia tika itu,aku rayu demi sebuah mahligai...tapi ko tetap dengan cara ko..
Ko tahu...aku amat sayang pada satu perhubungan yang telah lama ko bina bersama sahabatku,malah aku gembira,suka, kerana ko adalah lambang sebuah kehidupan yang harmoni,yang sahabatku hebahkan pada aku,aku tumpang gembira,sekurang2nya terisi juga kesunyian itu,tapi panas tak kepetang tiba tiba hujan ditengahari................
Terlambat kata maksud aku pada ko...
Aku tak tau sama ada ko akan mendapat kasih sayangnya....atau umpama mimpi dalam mimpi....
Jika ko ada pertemuan lagi pada sahabatku....mungkin itu adalah anugerah dari allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan