Selasa, 15 Mac 2011

Terimalah kenyataan..walaupun pedih.....

Semua orang takkan dapat menerima apa apa sesuatu keputusan yang tak memihak pada diri sendiri.Lebih lebih lagi sebuah harapan yang dibina selama ini hancus berkecai berderai derai tak mungkin akan bersatu kembali...inilah yang berlaku dan terjadi pada kawanku..berat mata mandang berat lagi hati perasaan yang menerima.Kekadang seakan tidak adil,tapi harus diingat dan dikaji dimana salah silap perhubungan yang baek tapi tak sampai dipenghujung pelamin...Sudah tentu ada yang tak kena,yang mungkin jadi penyebab sebuah perjanjian terungkai habis.
Sis..harus terima semua keputusan yang telah termaktub dan tiada lagi pintu harapan demi merealsasikan impian yang menggunung.
Salah siapa?dimana mulanya...
Sis...jangan lagi disedihkan..mungkin ada pertemuan yang murni membibit rasa cinta kasih sayang yang dulunya suci..tapi kini hanya mimpi mimpi sedih pilu bila yang di janjikan dulu cuma sepotong mimpi ngeri.
Sis...jangan jadikan kasih sayang yang telah tiada akan di jadikan sebagai kain kapan..jangan sesekali sis, ingat pada allah...perjalanan hidup masih jauh dan banyak lagi perkara perkara yang indah dihadapan menanti penuh harapan...yang patah tumbuh berganti,yang hilang pasti allah berikan yang lebih baik dari semalam....
Sis...jadikan ikhtibar demi mahu mencipta sebuah kehidupan bahagia.
Jangan lagi dirayu pada yang akan pergi....
Relakan ia pergi...relakan nya..walau pun hati pedih luka yang tak kelihatan darahnya........
Dahulukan sudah dikatakan sesal dahulu pendapatan tapi kini jadi igauan mimpi....
Aku dah tak dapat menolong sis dalam keadaan yang kian rumit lagi berbelit belit.
Peluang yang ada sis sia siakan...
Sis...lepaskan ia pergi...lepaskan ia dengan dunianya...hatinya sudah keras sepejal tembok batu tak mudah untuk dilebur dengan airmata mu sis...tabahkan hati,hadapi semua apa yang telah allah jadualkan pada hambaNye..dan redha ketentuan allah,
Maafkan aku sis....aku tak berdaya lagi.
Aku juga dapat merasakan apa yang sis hadapi kerana ianya amat memedihkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan