Ahad, 13 Mac 2011

lesung pipit oh lesung pipit....

 Aku risik risik aper citer kawanku yang ada fair dengan gadis yang ada sepasang lesung..kening tebal hidung mancung kecil,mulut kecil..bibir umpama seulas limau..wah..aku lak lebih lebih...hei..aku kutip dari kawanku ler...maklumat ne tau...bukan aku nak memandai mandai reka citer ne...semua adalah betul...tiada khayalan tapi benar benar belaka....aiii aku ne macam wartawan gosip lak...jgn kawanku saman aku udah ler hehehehe...soonok juge dengar citer kawanku ne.......
Menurut kata nya..setakat ini perhubungan dengan silesung pipit berjalan lancar agak intim walau pun kekadang ada juge salah faham terkehel sana sini..bese ler..adat orang berkawan laki dan perempuan tak lepas dari semua itu.Jeles...cemburu nyata atau tak, dah jadi keterbiasaan dalam masyarakat melayu kita dewasa ne..tapi jangan dok kisah sangat lah dengan benda benda yang remah temeh ne wat pening kepala jer..nanti takder darah tinggi jadi ada....wat mcm saya ne happy go lucky...selesaikan semua dengan cara yang baek.Berbalik pada kawanku....kata ada sekali hal yang remeh jadi..so ia pun pujuk rayu..
rayu merayu pujuk memujuk..lama lama si lesung pipit ceria semula macam bese...wei...sonok ati kawan ku tu...ingatkan takat ne jer perhubungan...tapi allah masih panjangkan lagi.
Aku korek lagi citer nya....
Silesung pipit ne nakal nakal orang nye tapi manja spontan...aku pun tak faham apa maksud sebenarnya.....arrgh... aku tak mau tau sbb itu hak dia...so aku tumpang sonok jer.mudah mudahan ia akan bahagia walaupun terpaksa menempuh segala rintangan yang mendatang...kata orang lama lama..alang alang seluk pekasam......yang seterusnya ko orang sambung ler.....sampai ketemu lagi.....sebab kawanku ne sporting giler...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan