Ahad, 6 Mac 2011

Sahabatku Bat/Tonie....dan Liz

Bro Bat...nampaknya banyak ngat ler ko punya derita selama ini,mengapa baru sekarang ko luahkan semua pada aku...mengapa tidak dulu lagi..bukan per sekurang kurang aku dapat meringankan bebanan derita yang ko tanggung selama ni..walau macam mana pun aku telah cuba sedaya upaya namun semuanya umpama nasi dah jadi bubur dan umpama mimpi dalam mimpi.Aku bangga dengan ketegasan ko menangani masaalah ko ngan liz....Pada aku ko ngan liz adalah pasangan yang amat bahagia sewaktu aku melawat FB ko orang..wah memang aku harapkan ko akan sampai kejinjang pelamin..apa daya ko dan liz hanya merancang tapi ketentuan adalah hak allah.Aku juge dapat rasai apa yang ko alami,dengan caci hina,tapi ko wat dak jer.ko memang dah biase hadapi semua itu.Bravo bro.Pada liz jgn berkecil hati dan putus asa kerana perjalanan masih jauh lagi serta banyak lagi perkara yang baru,lupakan semua itu anggap lah sebuah kenangan dan pengajaran dimasa hadapan,kerana kehidupan mesti diteruskan.
Bro Bat dah anggap liz sebagai teman tapi mesra.kawan yang baik sampai bila bila.Jangan ada lagi perasaan marah atau kecewa pada Bat...
Liz..tiap perkara yang berlaku ada hikmah hikmah yang tersembunyi dan kita harus menerima dengan dada yang lapang serta terbuka.Mudah mudahan Bat n liz diberkati allah disepanjang perjalanan kehidupan.Disini aku memohon maaf pada mu liz kerana tak dapat menyatukan ko orang.Tetapi kalau tidak dengan kedegilanmu liz aku percaya Bat akan menerima Liz kembali seperti dulu.Liz kau umpama lagu Rahim Maarof...''USANG''.
Setahu aku Bat dan lembut dengan kata nasihat aku tapi ko liz masih tetap dengan pendirian yg aku kira ko kolot dalam ketegasan yg tak bertepi dimana akhirnya ko liz kehilangan orang yg ko sayangi....maafkan aku liz dan abis ikhtiar aku untuk melentur hati Bat demi untuk ko.
Maafkan aku Liz andaikata kata2 aku amat pedas.
Liz...semuanya sudah terlambat bila ko mahu mengikut cara Bat...umpama lagu Shidie...''Sayang semuanya sudah terlambat usah tak usah ko kesal lagi''.Liz,aku mohon dan aku pinta pada ko,pulang lah kepangkuan keluarga..buang yang keruh dan ambil yang jernih....sebagai anak yang soleha amat patut liz dengar kata nasihat keluarga...kerana sebusuk busuk daging akhirnya dimakan jua.
Lupakan sengketa.damaikan hati perasaan.
Pulang lah Liz....mereka menanti dengan penuh kegembiraan.Pulang lah....pulang lah...pulang lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan