Jumaat, 29 Julai 2011

Kuda..oh..Kuda...kuat nar kuda menendang.....

Macam hari hari bese aku bertugas dgn sparing partner...Cik Lan...
Aku meronda dari jam 1700hrs hingga jam 0100 hrs...
Ngan memandu Proton Waja WNR 124...aku pandu selamber rock..
hahahahaha...itu macam pun ada ker...aper pun tak per lah asal aku hepi ngan tugasan yg diamanahkan.....
Incas aku,tak benti benti dok cakap pasal bola kelayakan piala dunia perlawanan antara Harimau Malaya ngan Singa...
Aku kata bola tu bulat...menang kalah dah jd adat permainan...tapi minta minta Harimau yang menang....tapi yang terjadi tetap terjadi
akhirnya Harimau patang taring...Singa mengaum garang...menenggelamkan sorakkan 85 ribu rakyaat Malaysia di Stadium Bukit Jalil...Nak wat macam mana lagi...
S0 peminat bola khasnyer bolih terima akan kenyataan ini dgn hati yang terbuka..ok...
Woi...aper yg aku melalut lalut sal bola...tak kena pun dgn tajuk yang aku ceritakan.....
Begini.....................
Dalam kol 11.45 mlm kami terima arahan dari Gerakan supaya mengarahkan aku pergi ke sebuah kampung dalam daerah untuk menangkap seorang lelaki kurang siuman[belum giler lg].....
itu pun menurut kata keluarganyer...
Lebih kurang 15 minit aku dan incas sampai dirumah tersebut dan berjumpa dengan tuan rumah dan bertanyakan jalan cerita yang sebenar...kata nyer anaknya berkelakukan yang di luar dugaan seperti biasa..mengamuk tak tentu pasal..membuat keluarga terkejut dengan perubahan nyer..
Dengan kebenaran keluarga nyer..aku masuk dalam umah dan memanggil suspek..aku nampak suspek wat selamber bodo jer...
geram gak...kita panggil elok elok..dye wat tak tau jer....
apa lagi aku jerit...sikit jer...dye macam tersentak gak......
Bukan garang...tapi aku buat buat garang..untuk perhatian dye...
sekurang kurang nyer..dye takutkan aku..ahhahaaaa......
Aku terbau badan suspek macam tak mandi berhari hari...busuk...
Tengok mata nyer pun tau...dye ne dok berkawan dengan "KUDA"
Sebab tu dye kuat menendang semasa kami belum sampai...kata mak nyer...[keluarga sangka kena rasuk setan mana tah]...
Aku pun bawa suspek keluar dari umah.....
Dan Incas aku bertanya bermacam macam pertanyaan......
Akhirnyer suspek mengaku ada amek dan makan kuda sejak awal tahun....semenjak dok kat asrama...sebelum ni tak....
Baru lah mak ayah suspek faham mengaper jadi macam ne...
Atas nasihat dari kami....keluarga suspek akan antar suspek ke AADK...utk rawatan....
Keluarga suspek mengucapkan ribuan terima kasih pada kami berdua....terharu juge....
Kami akan memberi layanan yang sebaik mungkin pada masyarakat tak kira masa dan waktu insyaalah.....
Adek2 yang di luar sana jangan terpengaruh dengan gejala dadah...
Pilih lah kawan yang bolih membimbing bukan yang merosakkan diri sendiri......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan