Jumaat, 13 Ogos 2010

Puasa datang lagi..

Alahai..puasa datang lagi....ada yg seronok ada yg mengeluh....tapi bagi aku bulan puasa adalah terbaik untuk diet..waktu mcm ni tak berkira ngat nak buka puasa atau makan sahur cukup ala kadar jer..
Di pekan kuala berang pasar ramadhan tumbuh mcm cendawan...harga pun boleh tahan..mahal..maklumlah kenaikan harga barang baru baru ni..Yang malas ke dapur jawabnya pasar ramadhan lah dapur terbaik..siap sen beres semuanya...
Aku kena berjimat ler...kos banyak benda yg belum siap utk sambutan hari raya tahun ni.Lagi pun lepas raya aku nak bercuti balek kekampung N.S utk urusan kenduri kawin adek.
Raya tahun ni aku sambut sederhana sajer mcm tahun2 yg telah sudah.Cuti tak dapat. entah bila aku nak dapat cuti raya...dan dekat 20 tahun aku tak bercuti raya...tapi wat tak tau jer...dan tegal.Selalunya dah 20 hari raya aku balek kampung ......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan