Rabu, 7 Julai 2010

Meronda ronda di lumut perak,,,


Jam dah pukul 4 petang...27/6/10,Setelah puas aku mengharungi perjalanan yang meletihkan...aku pun sampai di destinasi yang belum pernah aku jejak kerana selama ini aku hanya mendengar sajer dari mulut ke mulut dan bahan bacaan mau pun Tv...dimana banyak membantu aku untuk mengenali tempat ini....Lumut dan Pangkor Perak...aku hanya sepetang sajer di kawasan Jeti Lumut dan kawasan beli belah....Wah...memang ramai pelancong dari dalam dan luar negeri maklumlah ari tu ari cuti,nak parking keta pun puas 7 dan 8 kali wat pusingan cari kotak parkir.Akhirnya aku parkir dihadapan hotel budget berhampiran dengan Jeti nak ke Pulau Pangkor....lebih kurang 2 jam aku meronda sekitar pekan Lumut,aku lihat banyak makanan hasil dari laut serta pakaian cantik2 belaka.Puas aku meronda....aku teruskan perjalanan kePenang Pulau mutiara...untuk jumpe sahabat lama yang baru bertukar dari Perlis...akan tetapi aku akan datang lagi ke Lumut dan ke Pulau Pangkor.......
[Gambar Jeti ke Pulau Pangkor]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan